Diskriminering, cashewnötter och bögporr

1kommentarer

Nu tänker du förmodligen: "ah en teaser i rubriken" men så är inte faller denna gång, detta inlägg handlar faktiskt om diskriminering, cashewnötter och bögporr. För att ta det i omvänd alfabetisk ordning börjar vi denna lilla läsupplevelse med:  

Diskrimineringen
: Det var igår när jag åkte ut till en butik för att kolla på en eu-moppe och hade även tänkt mig köpa en. Vi kom in i butiken, det var jag, min syster, min mor och min 2½åriga systerson, alltså den enda manliga könsdel som fanns med i sällskapet var för liten för att räknas med. Vi gick omkring där och jag lät tydligt visa att jag var i behov av assistans. Slutligen kommer en äldre herre med lika taskig ämnesomsättning som hårväxt fram till mig och frågar om jag behöver hjälp. Jag svarar: "Ja, jag ska köpa en eu-moppe". Lägg nu märke till att jag inte sa att jag kollade runt eller var "intresserad" utan jag använde ordet köpa. Han visade mig på några som jag redan sett och efter ett tag hittade vi en som verkade intressant och jag kände att det här tar jag. Så jag frågade om jag kunde få provköra den men fick då till svar att det kunde jag inte för att den inte var tankad. Jag är förbannat säker på att det har en och annan dunk bensin på lager för att just kunna tanka upp saker och ting som behöver en slurk. Men det gick inte utan jag skulle höra av mig innan. Sedan gav han mig en broschyr och försvann sedan. Jag var inte klar!!! Efter att ha insett att han inte skulle komma tillbaka gick jag till en tjej som satt i en reception/kassa och sade att eftersom jag inte har något som dinglar mellan benen kunde jag tydligen inte få någon uppmärksamhet och hjälp av honom. Jag kan tänka mig att det inte var första gången för hon skrattade lätt till. Sedan hjälpte hon mig med de frågor jag hade och vi kom överens om en preliminärbokning. Jag är fortfarande förbannad när jag tänker på den där mannen, det är precis som att jag och mina pengar inte räknas, jag hade kunnat hosta upp 16 000:- under den här tiden men tydligen räknas inte det. Man kan undra vad de har för uppfattning om köpkraft egentligen, vilka tror de handlar mest: 30åriga singeltjejer med lön eller 50åriga gubbar med förtidspension som är så snåla att de inte ens kostar på sig nya strumpor? Det är till att tänka om! En sak är då säker, eftersom jag gärna vill ha den moppen till det priset kommer jag nog att göra affär med dem, men hans chef kommer att få veta detta och den eventuella provision säljarna har när de kränger något ska gå till henne.  

Cashewnötter: Jag är bakis idag! Klockan är nu 17.49 och jag har fortfarande huvudvärk =( Förvisso hade jag roligt igår så det är utan tvekan värt det men nu börjar jag bli lite less. Lyckades ta mig ur sängen för att följa med en vän på ikea och det var nog tur det för det var den enda gången jag tar mig ur lägenheten idag. Hade tänkt att jag skulle komma bort till henne ikväll och äta nått eller så men jag orkar inte. Jag mår skit och vill bara vara hemma, läsa, dricka te och tycka synd om mig själv för att jag är själv. Till detta har jag en stor skål cashewnötter.  

Bögporr: Ja jag slutar såklart med det så att jag mer eller mindre tvingar dig igenom resten av texten - hoppas det inte var så farligt på vägen. I onsdags hade jag en helt underbar dag. Dagens enda lektion slutade klockan elva så jag skippade min planeringstid och for ut till min syster istället och hjälpte henne måla ett staket. Vid tvåtiden kom systersonen hem från dagis och skulle såklart få vara med att måla han också, han älskar att hjälpa till med allt. På med en lång t-shirt som för honom blev en klänning och en egen pensel, varsågod! Efter några minuter sa Albin att han målade som Anna och mamma och visade upp handen som nästintill hade fler vita delar än hudfärgade, men han hade ju bara gjort som jag och syrran, för vi var minst lika vita om händerna vi också. Till slut hade han färg i pannan, i håret... you name it! Men han hade roligt och färgen gick att tvätta bort så det var inget att oroa sig för. Efter målningen åt vi en fantastisk middag med grillad fläskfilé, mumma =) och när Albin slutligen somnat körde vi igång en film vi hyrt. Här kommer det! Första hinten var att det på fodralet stod en varning om äkta sexscener. I filmens första minuter får man se en man som suger av sig själv och sedan kommer i sin egen mun (vig), och så är ribban lagd. Detta är absolut ingen film för känsliga eftersom man mer eller mindre kan säga att vi satt där alla tre med en skål chips och kollade på bögporr blandad med vanlig porr och "konstnärliga" scener. Men det som var helt otroligt var att det var en fantastisk film, den var varm och hjärtlig och efteråt satt vi alla tre där med ett smått saligt leende på läpparna, inte för att vi var upphetsade (ingen av oss går igång på bögporr) men för att vi kände oss glada inombords. Filmen hade allt en kärlekshistoria handlar om, men på sitt egna grovt sexiga sätt. Som bonus kan man säga att alla männen - och kvinnorna - i filmen var otroligt snygga, på det sätt jag gillar. Det var inga platinablonda silikonbebjs, inga baywatch-svärmorsdrömliknande småpojkar, utan det var snygga män, men tvådagars stubb, sexiga överarmar och blickar som kunde svepa in en igenom tv-rutan. Ja du bestämmer själv om du vill se Shortbus eller inte!

1 kommentarer

Sara

05 Jun 2007 16:03

Det var ju en helt bisarr och underbar film. Inget man ser tillsammans med mamsen kanske, men syrran gick bra :)

Kommentera

Publiceras ej