It must have been love...

0kommentarer

...but it´s over now....

Som ett gammal vänner-fan kan jag ofta härleda tankar och funderingar till gamla vänneravsnitt och på ett av de tidigare åren uppkommer en händelse där Joey upptäcker att hans pappa är otrogen. Vid konfrontationen frågar pappan: "Joe have you ever been in love?" och när Joey svarar att han inte vet säger pappan "Then you haven´t". Det är sanningens ord.

Ord från vad man antar är Karin Boye lyder:
Den som älskat aldrig glömmer,
den som glömt ej älskat har,
den som älskade och glömde,
visste ej vad kärlek var.

Jag har älskat, jag vet det nu. Smärtan av att mista den lyckan påminner mig om att jag har älskat och jag har varit älskad. Tiden går vidare och sägs läka de sår vi åstadkommer oss under livets gång. Från små ärr kan vi läsa våra livskartor, minnas och gå vidare.

Kommentera

Publiceras ej