Hemma är...

0kommentarer

... bakom den dörr där mina nycklar passar. Jag har flyttat så många gånger att det för mig bara finns två hem - hemma hos mamma och pappa i huset där jag växte upp och hemma där jag själv bor för tillfället. Visst kommer jag att sakna den gamla lägenheten på sitt sätt. Minnen i tankar och känslor som förknippas med en viss plats. Men detta har jag varit inne på förr i tidigare texter genom åren så vi ska inte ta en repris.

Men nu har jag i alla fall nästan alla saker på sin plats, det börjar krypa fram ett hem som jag hoppas jag ska komma att trivas i. Det känns då som att förutsättningarna för trivsel är goda. Är mycket nöjd med de rum jag tapetserat om, tänk att jag äntligen fått mig ett rött kök - underbart!

Framförallt har jag min kära familj att tacka för mycket hjälp med tapetsering, inkoppling av elektricitet i form av konstiga lampor och flyttstädning av gamla stället (som föresten ska besiktigas om en timme så jag håller tummarna). Sen har jag även två härliga vänner som jag skulle vilja tacka så otroligt mycket för er hjälp. *Varma tankar till er*

Kommentera

Publiceras ej