Host host snörvel

0kommentarer

Det finns vissa självklarheter i världen.
1. Som att man inte hittar det man en gång lade på det där stället som skulle vara så bra att hitta sen.
2. Som att man faktiskt aldrig kommer ihåg de tankarna man har i sängen om kvällen som är så bra, men eftersom man inte orkar resa sig för att hämta papper och penna är de borta dagen efter.
3. Som att man aldrig hittar så mycket shopping som när man är fattig.
Eller såklart -
4. Som att man alltid blir sjuk första eller sista dagen på semestern. Okej, nu överdrev jag lite, jag kände av detta redan i torsdags men idag när jag nu sitter här med näsdukar, vatten och halstabletter inom armlängds avstånd känns det inte så kul att börja mitt nya jobb imorgon och vara den som för oväsen bland ca 400 lärare med att snora och hosta ideligen. Det är så jäkla typiskt!!!

Jag fick igår tillfälle att krypa ner i ett vamt bad, med tända ljus och olivoljenånting i vattnet. Det var helt underbart, jag låg där och filosoferade för mig själv mycket längre än jag normalt brukar orka med. När jag klev upp var min näsa tom - i hela tre minuter. Sen lade jag mig, iklädd ett stort badlakan, på sängen och bara andades. Jag hade sådan hjärtklappning att jag kunde känna det i rumpan. Jag försökte utröna något mönster i taket men det gick inte och insåg snabbt att tak inte är lika uppskattade beskådning som himlen när det gäller att slappna av och se mer eller mindre tokiga mönster.

Kommentera

Publiceras ej