My name is not Earl

2kommentarer

För den som har missat detta underhållande (på sitt sätt) program kan en kort förklaring vara att en före detta kriminell och jäklig man upplever att allt förr eller senare kommer tillbaka till honom. Han gör så en lista på alla dumma saker han gjort och ska nu försöka åtgärda dessa. Jag är inte kriminell och även om jag har gjort dumma saker i mitt liv så känner jag inte att det är så illa att jag behöver en lista för att reda ut dem. Igår inträffade dock en händelse som fick mig att tänka på om det inte är så för de flesta av oss att allt kommer tillbaka på något sätt. Det var inte alls meningen att det skulle bli så dumt som det blev men det kändes ändå illa. Vi var flera av de nya i personalstyrkan som skulle gå och äta tillsammans och jag blev hejdad på vägen eftersom jag sprang på en man jag ville prata en snabbis med. Detta gjorde att jag kom lite efter de andra till lunchstället men såg att många av dem redan var där. Ställde mig i kön och satte mig sedan bredvid en tjej som undervisar i samma ämne så jag ville gärna prata lite med henne. Då råkade det bli så att jag tog den sista platsen vid det bordet och en av dem jag kom med blev utan sittplats. Först tänkte jag såklart att jag borde sätta mig med honom men jag såg sedan att andra var på väg. Men det blev ändå dumt, han kom ju samtidigt som mig så han fick sitta själv en bra stund innan de andra hade hunnit beställa och allt sånt. Jag vet att jag inte på något sätt hade något ansvar över honom eller så, men det kändes ändå lite taskigt. Sen idag så kom det tillbaka! Skulle på lunch, hade glömt maten hemma så det var bara att ta sig ut på stan som gällde (stackars mig). Men ingen bekant hade tid, möjlighet eller parkeringsplats att luncha med mig och de äldre damerna i arbetsrummet hade jag redan missat. Så jag slank in på McDonalds eftersom det är ett ställe där det är helt okej att äta lunch själv och tänkte att detta är belöningen för att jag lät honom äta själv igår. Vad tror du?

2 kommentarer

Monica

22 Aug 2007 18:52

Karma helt enkelt;)

Anna

22 Aug 2007 20:37

Precis vad jag tänkte!

Kommentera

Publiceras ej