Lillördag

2kommentarer

Onsdag = lillördag? Ja det var ett tag sen det! Det är lustigt hur ett års verklighet kan vara ett annat års fantasi. Onsdagar var förr lillördag så det bara sjöng om det. Dagens veckoupplägg är kanske inte detsamma som tidigare ;-)

Onsdagar är nu min lugnaste dag på veckan, jag har bara en lektion och den börjar 13.20 och sedan har jag ett möte mellan 15.30-17.00, så det är absolut inte en dag jag kan gnälla över. Denna dag brukar jag ta mig en sovmorgon till åtta halv nio sådär och sedan ta det lugnt med att rätta veckans högar, planera lite och helt enkelt få en massa gjort. Men inte idag inte, nä idag fick jag springa med sex laddningar tvätt till och från tvättstugan eftersom jag missade min tvättid i måndagskväll (så går det när man är spontan och hänger med på pannkaka utan att kolla kalendern först).

Jag bor ju dessutom på femte våningen och tvättstugan är två trappor ner i källaren så det blir sju trappor upp till mig, gånger de fem vändor jag var ner i tvättstugan. Visst - jag kan säkert sitta där nere i fyra timmar om det nu skulle vara så jobbigt med lite lårträning men jag ville ju passa på att sova lite i soffan, äta frukost, ringa lite och allmänt fixa mellan tvättarna. Så veckans sovmorgon är förstörd, nu blir det inte sova förrän nästa onsdag. Helgen då? Nope! På lördag är det körträning från halv tio och på söndag julkonsert så då blir det inte någe sova av inte.

Jag har föresten namnsdag på söndag!

(Det är inlägg som detta som rättfärdigar blogghatarnas ilska, dvs ett totalt intetsägande flum om ingenting som bara "tar plats" på nätet. Moahahahahaaaaaa)

2 kommentarer

johanna

05 Dec 2007 13:07

god middag på dig !

tänkte bara tipsa om en sida där du kan få gratis
bio biljetter och även present kort. sidan heter
gratisbio och det enda du behöver göra är och bli
medlem där och sedan spana in några sidor. du får
poäng för det du gör där. du får 50 poäng när du
blir medlem och om du klickar på länken här nere
så får du 25 poäng till från mig. detta är jätte
kul och enkelt. present kort kan du få din sko hm
gina tricot kicks och alla de andra stora affärerna. och detta är gratis. har du frågor så
kan du kontakta mig :)

här är länken : http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=16563

hoppas du får en kalas bra dag !

Anna

05 Dec 2007 15:32

Hm... nu ska jag vara en riktig gnällspik men det finns en hel del anledningar till att jag INTE kommer att gå in på gratisbio.se och få mig några gratisbiljetter. För det första: inget är någonstin gratis, det är alltid någon som betalar. För det andra: jag har ingen lust att få ännu mer spam ifrån ännu ett företag. För det tredje, och detta är den största anledningen: Jag har absolut ingen lust att följa "råd" av en människa som inte ens har lärt sig skriva ordentligt, vad skulle det ge mig.

1. god middag på dig! - Jaha... inte ens stor bokstav fast det är både i början på meningen och i rubriken.
2. tänkte bara... - ny mening, fortfarande med gemener i täten. Men herregu, vad tänker jag med. En person som inte ens kan sätta stor bokstav i början på en mening vet knappast vad gemener är - SLÅ UPP DET!!!
3. Ja det fortsätter med små bokstäver överallt.
4. jätte kul - jahaja varför är jag inte förvånad. Sluta särskriv för fan!
5. din sko hm gina tricot kicks... - ja här har vi inte bara felet att namnen inte är angivna med stor bokstav, som en sjuåring vet att det ska vara i namn, vi har heller inget kommatecken mellan de uppräknade namnen.
6. och detta är gratis. - får man ens skriva en sådan mening?
7. hoppas du får en kalas bra dag ! - Först å främst har man inte mellanrum från sista bokstaven och det skiljetecken som följer (alltså man skriver inte Hej ! utan Hej!) och för det andra så ska jag inte på kalas idag.

Det som skrämmer mig allra mest (förutom att hon inte ens skriver sitt eget namn rätt) är att detta mycket väl kan vara utskickat i kommersiellt syfte från ett bolag men en hint om att det skulle vara personligt.

Kommentera

Publiceras ej