Skapare!

0kommentarer

Gissningslek - gissa vad Astrid Lindgren, Pablo Picasso, Calvin Klein, Filippa K och Martin Timell har gemensamt med undertecknad? Jo vi är alla skorpioner. Betyder det då att man kan säga skorpioner vara ett kreativt släkte? Att vi är egotrippade, svartsjuka sexgalningar med magnetisk utstrålning visste jag redan från alla andra böcker om horoskop (om det sista stämmer lägger jag i betraktarens öga att bestämma), men att vi även skulle vara skapare var för mig en nyhet. Det kanske då är dags att börja ta fram detta inom en. För visst måste det väl vara så att det finns där, inte kan väl jag vara en skorpion utan denna ådra. I och för sig är/var även Julia Roberts, Bill Gates och Martin Luther skorpioner så det kanske inte handlar om kreativitet i den form de andra har ägnat sig åt. Det kanske kan vara en kreativ gång att skapa sin egen grej. Kanske betyder det att även stjärnorna önskar uppfylla min stora dröm att kunna skriva så pass att det fängslar människor.

Hur som helst är det lika bra att fortsätta öva, någon dag tar jag mig dit och du är välkommen att följa mig på vägen. När jag var liten var jag stolt över att vara född på samma dag som Astrid Lindgren, det tänker jag fortsätta vara.

Kommentera

Publiceras ej