Tigrar, saft och dunkadunka

0kommentarer

Gatufesten! Mycket gnäll runt det vill jag säga, men samtidigt så lever väldigt många upp i några dagar av fest och glädje. Så det är väl bra!?!? Själv kände jag att det inte fanns några pengar att lägga på inträde detta år. Åker på en två-veckors semester på måndag och efter det är det flytt som gäller så det är kanske bästa att hålla lite i slantarna iaf. När jag satt hemma hos mig själv i torsdags hörde jag The Ark spela. Det var väl mysigt medan jag tedrickandes satt på balkongen och hummade med i "It takes a fool to remaine sane" men när jag skulle gå och lägga mig och de fortfarande skrålade på var det inte lika roligt längre. Så jag tänkte; "hur ska jag kunna vara kvar i stan utan att gå ner på stan och festa med de andra?" Så jag gjorde det enda rätta - jag flydde fältet!!!

Idag har jag så varit på Frösö Zoo med Albin, mamma och pappa. Haft en jättemysig dag där vi kollar på lejon, tigrar, dingohundar och matat några lamaliknande djur som inte spottade och hette nått på A. Samt en himla massa fler djur såklart! Lyckligtvis var det perfekt väder, lite gråmulet men inte regn. Hur kan det vara perfekt kanske du undrar, jo men du kan ju tänka dig hur många djur som orkar visa sig ute ur sina grottor när det är 25 grader varmt och stekande sol, och du kan ju även tänka dig hur länge min pappa skulle orka hänga på i det vädret. Vi stannade på vägen dit och hade picknick och sedan stannade vi en snabbis på vägen hem, vid en mack, och köpte glas och ett mig-spel =)

Imorgon återvänder jag till la stada, packar min väska och måndag morgon bär det av igen. So long!

Kommentera

Publiceras ej