Äckligt!!!

0kommentarer

 Det finns en massa områden som man inte kan behandla utan att först precisera vad det är man menar och detta är just ett sådant. Om jag säger att något är äckligt kan jag mena så många olika saker, vi listar... 

1. Kåldolmar... Behöver jag egentligen säga mer? Detta är en kategori av de saker som får en att vilja vomera när man för det till och i sin mun. Det smakar helt enkelt vidrigt - äckligt!

2. Spinn på träden. Spinn är ungefär som spindelnät, de är i sig inte speciellt farligt eller så (vad jag vet) men det är förbannat obehagligt att råka röra - äckligt!

3. Skönhetstävlingar för barn. Det här borde egentligen ha sitt helt egna inlägg eftersom detta vidriga fenomen är för mig totalt ofattbart. Tyvärr förekommer det även om jag aldrig kommer att erkänna det. Det händer ibland att man ser på något program där de filmat, som en "dokumentär", de små flickorna och deras mammor i full färd med att förstöra bådas liv. Javisst - alla flickor vill vara fina ibland och även jag var söt i en rosa klänning med spets på, men denna hysteri som finns i detta är inte annat än obehagligt och nackresande - äckligt!

Men hur kom jag nu in på detta? Jo, jag har nyss varit och köpt mjölk som jag ska äta (med sked så då kan man väl inte säga att man dricker det) tillsammans med de jordgubbar som står i min kyl. Mumma!!! Det är nog motsatsen till det äckliga i kategori ett. Så vadå... har jag nu lurat dig igenom ett flummigt surr om äckliga fenomen för att avsluta med röda, saftiga och mumsiga jordgubbar? Japp!!! =)

Kommentera

Publiceras ej