Är i behov av... mycket!

0kommentarer

*Suck*

Jag behöver motivation! Jag behöver lust! Jag behöver lite jävlar anamma! Jag behöver... mycket känns det som. Sitter å försöker skriva på mitt examensarbete men just nu går det segt, har liksom inte riktigt lyckats komma in i tänket ännu och jag vet att det inte är det lättaste att göra det heller. Varför lät jag mig övertalas till att skriva ett arbete om textbindning och satskonnektioner i text? Fatta att det är lika jävla tråkigt som det låter - åtminstone känns det så nu, jag kommer förhoppningsvis att ändra mig.

I höstas skickade jag in ett arbete i historisk teori och metod på c-nivå. Rubriken var: "En metodteoretisk granskning av Birgit Peterssons Den farliga underklassen - studier och brottslighet i 1800-talets Sverige". Det arbetet skulle egentligen examineras hösten 2002 men av lite olika anledningar - som privatliv och lathet - drog det ut på tiden. När jag så i höstas väl tog tag i det hela och fixade klar det kände jag mig aldrig helt nöjd, men bestämde mig efter att ha ändrat småord i tre veckor att skicka in arbetet. Responsen blev en lätt lyrisk professor som inte bara gav mig VG på undersökningen utan även tydligt förmedlade sin önskan att jag skulle fortsätta med D-kursen. Hans entusiasm smittade av sig och jag kan känna en glädje och nyfikenhet över att få börja med C-uppsatsen i historia som jag tänkte skriva under hösten. Men... innan det ens kan börja måste jag bli klar med det här arbetet först.

Varför la jag in detta smått skrytsamma inlägg? Kanske för att successivt dela med mig av vem jag är, kanske för att påminna mig själv om att det kan bli bra bara man kämpar lite, kanske för att den exhibitionistiska delen av denna människa kan uttrycka sig i skriftliga sammanhang istället för det mer vanliga fotobaserade. Man vet aldrig!

Kommentera

Publiceras ej