Bäst och sämst?

0kommentarer

Jag och min kära vän har en fin tradition som nu har några år på nacken. I samband med att en skål utbringas utser vi "dagens bästa och sämsta". Gårdagen var en kanondag på många sätt så det var nästan svårt att hitta något som utmärkte sig som det bästa. Men jag lyckades! Nackdelen är då att så mycket annat faller i glömska. Så vi gör väl en lista....

Bra 1. (den som vann) Jag vaknade av ett telefonsamtal från en människa jag absolut inte hade väntat mig skulle ringa denna morgon. Det gjorde mig glad och gav mig även en känsla av rättfärdigande.

Bra 2. Hittade en fantastisk röd klänning och eftersom jag i den butiken hade ett kort med "bortglömda" pengar kan man nästan säga att jag fick klänningen gratis. Det är kvinnlig shoppinglogik när den är som bäst!

Bra 3. Fann mina tapeter till sovrummet. Åååååå va fin dom va. Så idag var vi bort till lägenheten och räknade tapetvåder, så man har iaf en liten hum om hur mycket som skall inhandlas. Det kommer att bli sååå fint =)

Bra 4. Klippte mig - blev nöjd!

Bra 5. Åt en jättegod middag tillsammans med vännen. Saffranspasta med gorgonzolasås, kanske låter som en konstig kombination men det var riktigt gott, och så en fräsch sallad till det.

Bra 6. Drack gott vin till och även under resten av kvällen

Bra 7. Jag får så otroligt fina sms av dig - du vet vem du är!

Bra 8. Fick mer i lön än vad jag hade förväntat mig

Ja, vi hade verkligen en toppendag, men hur det än är, man hittar alltid negativa saker oxå (framförallt om man letar).

Dåligt 1. Hade för mig att luncherna på IKEA brukar vara billiga, men jag slutade på 72:- och jag tror bannemig att hon tog betalt för smöret till brödet.

Dåligt 2. (Den största) Vera Moda!!! Där är det totalt hopplöst att försöka sig på att handla något över huvud taget, framförallt inte den ute på Birsta. Jag sökte mig ett par shorts, det är ju ett plagg som är ganska uppskattat såhär i sommarvärmen. Och jag fann även en hög i olika färger så jag börjar leta efter min storlek. Det fanns inte!!! Jag kan säga att om du inte hade storlek 34 eller 36 fanns det inte för några andra alls. Det är inte så att det var utplockat så att bara dessa storlekar fanns kvar, nej då, det fanns nästan 20 par av varje - av dessa två storlekar. Ja, det är väl kul att alla 34/36or kan gå runt och ha likadana shorts på sig, men resten då?

Dåligt 3. ... nä jag kommer inte på nått mer!

Kommentera

Publiceras ej