Måndagsbakis

0kommentarer

Man tror inte att det är sant när man vaknar upp en måndagsmorgon och känner sig nästan lika bakis som man gjorde på söndagsmorgonen. Skillnaden är att nu sitter jag på jobbet och ska snart vara skärpt och pigg, det behövde jag inte igår.

Okej, historien börjar med att vi hade möhippa för en vän i lördags och jag blev alldeles på tok för full. Sådär full som man inte brukar bli efter att man fyllt 21 och insett att det bara är dumheter, men men... undantagen som bekräftar regeln eller vad det är man säger. På söndagsmorgonen skickar en annan vän en massa (jaja så massa var det kankse inte men det var mer än ett iaf) sms som jag försökte svara på men tillslut svarade jag att jag skulle svara bättre när jag orkade hålla ögonen öppna tillräckligt länge. Klockan elva ringde min syster, hon fick ur mig ljud som lät mmm, när hon ringde igen vid halv tolv hade jag avancerat till aaaaa och slutligen vid tolv stapplade jag in i duschen. Resten av dagen åkte jag bil, åt jordgubbstårta då det var mammas födelsedag och kände en djup ånger, vilket jag sällan brukar behöva göra.

Idag har jag avancerat till att känna mig mycket lugn, har fortfarande en aningen huvudvärk och har planerat in cola på kvällen middag med arbetslaget. En middag som förra veckan kändes jätterolig att dricka vin på. En sak är då säker, det blir inge vin ikväll för min del.

Kommentera

Publiceras ej