Mot nya - och gamla - mål

0kommentarer

Idag fick jag ett nytt jobb =) Ska återigen få undervisa ett av mina favoritämnen - psykologi - på gymnasiet. Det ska bli otroligt roligt och nu hoppas jag bara att det ska gå att fläta ihop de tre skolorna på bästa sätt. Tre? Ja, en tjänst på gymnasiet, en mindre på ett högstadie och på det mina egna studier vid universitetet som ska bli klar i höst. Har nu sju veckors semester framför mig att hinna plugga undan så mycket jag bara kan. Hoppas att jag ska lyckas finna den där motivationen och kämpargläden som tyvärr lyst en hel del med sin frånvaro den sista tiden när det gäller mina egna studier. Det är helt underbart att ha ledig och betald tid framför sig, det får en nästan (bara nästan) att glömma vilket hundår man gått igenom för att arbeta in denna tid.

Det här inlägget har inte alls den sarkasm och verklighetsanalyserande prägel som många av mina andra inlägg har så därför kanske det passar sig att bryta mot normen helt och lägga in en vits.

"En kvinna satt i baren och spanade in en man. Efter ett tag kom mannen fram till kvinnan och sa: Jag gör vad som helst - spelar ingen roll hur snuskigt det är - för 100:- om du bara kan formulera det med tre ord. Kvinnan tänkte länge och lutade sig sedan fram emot mannen, såg honom djupt i ögonen och la en hundralapp och sin adress i mannens ficka. Sedan viskade hon med mjuk röst...

... - städa min lägenhet"

Kommentera

Publiceras ej