Tårar av vatten och salt

0kommentarer

Himlen öppnade sig när jag gick hem, den dränkte mig i sina droppar. När jag kom hem var jag lika blöt som om jag kommit ur en dusch. För en symbolfantast som jag är det helt klart himlens sätt att säga att den lider med mig. När mina saltiga tårar rinner nerför min kind kompenserar himlen mig med att dränka mig fullständigt så att mina tårar späds ut och inte smakar lika illa.

Men nu har jag i alla fall en lång och betald ledighet framför mig. Så många kan undra vad fan jag gnäller över... men jag ville verkligen fortsätta med min klass, med min handledarkollega och i mitt arbetslag. Men men... nya tider, nya utmaningar. Nä... jag leker optimist en annan dag tror jag, det känns inte så nu. 

 "Att regndroppar faller som tårarna gör
Det rår inte stjärnorna för
Älskling jag vet hur det känns
När broar till tryggheten bränns
Fast tiden har jagat oss in I en vrå
Är himlen så oskyldigt blå"
- Ted Gärdestad

Kommentera

Publiceras ej