Den kärleken

1kommentarer

Den kärleken ja...
Hittills har den som angett kategorin "Kärleken" kommit till en tom ruta och kanske trott att det varit något fel, så är dock inte fallet. Det stämmer bra det, där har det varit vakumtomt. Så jag tänkte jag skulle ändra på det. Men eftersom det är som det är med den så kallade kärleken - det vill säga inte alls - så får jag vrida till det här på ett annat spår.

I onsdags skulle vi ha firat 2 år tillsammans, alltså 2 år offentligt. Den 14 mars 2005 köpte jag blommor till dig och skrev: "Den 14 februari må vara ett kommersiellt jippo men den 14 mars är det inte och jag tycker lika mycket om dig idag" och sedan dess räknade vi 14 mars som vår dag. De här blommorna som finns på bilden nedan fick jag av dig den 14 september 2005, alltså på vår 6-månadersdag. De var otroligt vackra och det lilla kort man kan se skymten av innehöll många vackra ord.


Kanske kan det tyckas som en tonårsförälskelse att beklaga sig så över ett förhållande som inte varade i mer än två år men jag har haft ett förhållande i nästan nio år så jag har haft olika längd och det är inte den som anger hur seriöst ett förhållande är. Men den ena brytningen är aldrig den andre lik och jag kommer aldrig att kunna jämföra den ena mot den andra. Jag saknar dig så otroligt mycket. Det har nu gått mer än två månader sen den 10 januari. Undra hur lång tid det kommer att ta innan jag ska kunna andas normalt igen när jag tänker på dig, när jag ska kunna se din bild utan att fylla ögonen med tårar? När ska jag vara redo att släppa in någon annan i mitt hjärta?

Inget kan brista så som ett hjärta...

image3

1 kommentarer

Liza

21 Mar 2007 16:59

Det var ett fint inlägg! Hjärta och smärta på ett bra sätt, om man kan säga så om saker som gör ont? Men om ditt hjärta verkligen hade brustit, så hade det varit kallt, och det är det inte.

Kram

Kommentera

Publiceras ej