Dublin dag 2

0kommentarer

Igar kl. 11:15 lokal tid landade jag i Dublin, vilket ar ungefar en timme innan svensk tid. Sedan dess har jag bara gatt runt och forundrats ovar allt det vackra har (sag tom en snygg uteliggare). Fast nu blev det fel, menar inte att alla manniskorna har ar vackra, na aven fast jag sett nagra snyggingar ar det val kanske inte det mest utmarkande for irlandare att de skulle vara snygga. Tills jag sag guiden pa det dar jattestora och statliga slottet som jag inte minns namnet pa. Man fick knappa kort och jag funderade ett tag pa om jag skulle smygknappa ett kort pa honom men det hade kanske inte uppskattats.

Under hela dagen visade Heidis pojkvans bror (hangde du med!?) runt oss i Dublin och eftersom han studerar konst- och byggnadshistoria hade han koll pa allt, och da menar jag allt. Det var som att vandra runt med ett levande lexikon och Oscar Wilde var den roda traden. "Dar har han bott, dar blev han konfirmerad (det ar en mycket troende bror), dar har han studerat, dar ligger han som staty pa en sten" osv osv... Men jag ar mycket glad att han visade oss runt, det var toppen. Idag ska jag och Heidi (som ar min kusin och en av mina basta vanner, for er som inte vet) leka turister for oss sjalva. Vi ska aka en turistbuss, knappa en massa kort och ata glass i vad vi hoppas kunna bli solsken. Verkar som att det regnar ratt mycket har, men igar var det i alla fall fint sa vi far hoppas det haller i sig.

Apropa ingenting - det ar mycket lattare att skriva utan de tre bokstaverna som inte finns pa denna dator an vad jag trodde att det skulle vara.

Kommentera

Publiceras ej