En stor, tom och underbart tyst byggnad

0kommentarer

Denna skola jag arbetar på är stor, både till antalet elever och i husets kvadratmeters bemärkelse. Det är därför extra speciellt de tillfällen man får uppleva dess tystnad - tro mig, det är inte alltför ofta. Eftersom jag åker bort imorgon har jag spenderat första dagen på sportlovet sittandes vid mitt pyttelilla krypin för att planera resten av vårterminen. Jag har fyra olika klasser att planera för, i fyra olika årsgrupper, så jag har det jag gör om man säger så. Men när det bara är jag här, nästan, så får jag så otroligt mycket gjort att det knappt ens känns som att det skulle vara jobbigt med jobb. Man brukar skämta ibland och säga att den bästa skolan vore den utan eleverna. Inte för att det skulle hålla i längden, men ibland är det bra skönt. Jag skulle nog vilja ha en fyrdagarsvecka, där man fick den femte dagen till att jobba ikapp, rätta ikapp och hinna med allt det man inte hinner med annars, så att jag slipper sitta med allt på söndagarna. Tog man bara bort alla fotbollsturneringar, handbolls-dm och andra jippo-dagar så vore det ingen omöjlighet att hinna med allt ändå, rent undervisningsmässigt.

Veckan efter lovet kör vi igång med utvecklingssamtalen. Så ni som känner mig och har lust att ses - boka in en tid annars är det kört!!!

Kommentera

Publiceras ej