Fredagsfylla någon?

0kommentarer

"Nej tack" säger jag dock för min egen del. Jag ska sitta med tre stycken andra svensklärare och rätta nationella uppsatser imorgon klockan 10 så något partay blir det då inte för min del. Men jag är ganska så säker på att det hade det inte blivit annars heller. Herregu fredagskvällar däckar man framför soffan innan man ens hunnit inse att det är helg. Sedan vaknar man pigg på lördagsmorgonen och känner att nu är det helg och den kvällen får man sedan göra precis vad man vill, hur länge man vill. Förra helgen tex blev det väl rätt sent innan ögonen slogs igen för att få igen lite sömn, likaså helgen innan. Så fatta vad mindre glad jag var när lärarkollegerna föreslog att vi skulle ses klockan 10 på söndagen istället. Men då sa jag nej, har inte protesterat mycket på denna arbetsplats (man håller ju lätt inne med en del kommentarer när man är ny) men denna gång sa jag NEJ! Såklart inte för att jag ska kunna gå ut och supa på lördag, men för att jag ska kunna göra det om jag vill. Hela min helg ska inte behöva förstöras av att vi ska rätta prov. Ett arbete vi dessutom inte får en krona för och egentligen borde få tid till att uträtta under skoltid... men men nu är det som det är med det.

Idag var jag på Ikea och handlade lite, jag skulle ju inte köpa så mycket eftersom jag letar lägenhet för att kunna flytta snart. Så det "inte så mycket" jag köpte gick loss på 500:- och då lyckades jag köpa två lampskärmar som inte passar de lampor jag har och en kartongliknande grej i fel storlek. Suck! Träffade en person där, blickar möttes, minnen återkom, tankar likaså...

Kommentera

Publiceras ej