Stjärngossar, puckon och en liten bit middag

0kommentarer

Okej, detta kan tyckas verka en aningen förvirrande, men tro mig det finns en baktanke. Den kanske inte självklara men ack så intelligenta gemensamma nämnaren är: Choklad =) Så här hänger det ihop...

Idag har jag suttit från 8:30 till 16:15 med nationella prov i svenska och lyssnat och lyssnat på mina kära niondeklassares mer eller mindre lyckade försök att analysera en auditivt emottagen text. Vissa var verkligen en överraskning, de var riktiga stjärnor. Det var en enorm känsla att kunna glädja en kille som annars har så mycket IG att han inte bara var godkänd idag, han var det med råge (fick tom VG). Det här var liksom hans grej!!

Inte lika kul då när det kommer in ett slött pucko och inte ens försöker, bara rycker på axlarna å säger: "Ja vet inte!" Varför gör man så? Varför är man så lat att man inte ens bryr sig? Ja jag vet, det är inte lätt att vara tonåring och jag skulle inte vilja byta med dem för allt i världen. Visst gnäller jag ibland över det faktum att jag närmar mig 30 med stormsteg, men jag är ändå överlycklig att tonårstiden är slut och jag har fått lyckan att bli vuxen. 

Ska nu ha vårens första utvecklingssamtal och jag kan väl minst sagt säga att det inte var världens mest lyckade tajming att ta det just idag, efter den här dagen. Men men då är en gjord sen och efter det har jag "bara" 13 eller 14 stycken kvar. Den lilla middagen var en sån där energibar med hasselnötter och choklad.

Ha!!! Där ser ni, choklad i massor. Middagen, puckon som i drickbar pucko och så stjärngossarna. Ja men på julen äter man ju en massa choklad. Jag har hört så många flummiga och tilltrasslade argument om allt möjligt idag att jag nu smått börjar misstänka att det har smittat av sig. Fast å andra sidan, jag är väl inte värre än vanligt ; )

Kommentera

Publiceras ej