Jag får nog inte!

0kommentarer

Egentligen vill jag skriva riktigt hårt vad jag tycker om föräldrar som inte kommer på föräldramöten, som prioriterar fotbollsträningen högre än att engagera sig i den miljö deras barn spenderar fem dagar i veckan, åtta timmar om dagen. Föräldrar som kan ta ledigt från sina jobb för att klippa sig, gå till tandläkaren eller besikta bilen, men som inte har tid att komma på utvecklingssamtalen för att prata med de människor som ser en helt annan bild av deras barn än vad de själva får se. Och sedan har de mage att kräva information, kritisera eventuella beslut eller tom de människor som kämpar för att göra det så bra som möjligt för just deras barn. Ja egentligen vill jag verkligen skiva vad jag tycker... men jag får nog inte!

Egentligen vill jag ringa Anticimex eller liknande och döma ut min nuvarande lägenhet fullständigt så att min snåla privatvärd måste riva detta fuktskadade hus och bygga ett nytt. Fick ett brev idag som berättade att han har sålt denna kåk nu, så jag ska redan imorgon skriva ett brev till min nya hyresvärd och bekräfta att den uppsägning jag har lämnat in är honom till känna. Egentligen vill jag börja bråka och se till att jag får flytta ut tidigare än vad snålisen vill... men jag kanske ställer till det för mig själv då... jag får nog inte!

Egentligen vill jag stanna i sängen i en månad och bara inte finnas till. Bara läsa böcker, föräta mig på glada-kon-ostar och choritzokorv (så nu vet ni vad jag lever på). Glömma jobbet och alla eleverna, glömma alla planeringar och rättningshögar som bara blir högre och högre. Vill slippa tänka på hur det ska bli i höst. Men det är nog ingen bra ide att lägga av nu, nu när sommaren snart är här, så... jag får nog inte! 

Egentligen vill jag bara ha någon. Visst har det sina fördelar att vara singel, man får göra vad man vill och allt det där. Men i grund och botten är det rätt tråkigt att ingen någonsin bryr sig om när man kommer hem. Att man varje dag kommer hem till samma rumskompis - tystnaden. Jag vill inte träffa en massa killar, jag vill inte springa runt på krogen, jag vill bara träffa en. En enda räcker! Och... jag får!

Kommentera

Publiceras ej