Tre kvarter och tre knäppskallar

0kommentarer

Jag har cirka tre kvarter till mitt jobb. Det har sina fördelar, då jag inte behöver kliva upp onödigt tidigt på morgonen för att hinna till jobbet i tid och jag kan om jag vill och behöver gå hem under dagen. Nackdelen är kanske att det är så nära att någon daglig vardagsmotion är det inte att tala om. Idag upptäckte jag att det kan ligga något i en gammal klyscha som att det inte är målet utan resan dit, fast på mitt eget sätt. Jag skulle hem från jobbet, ok det är ingen direkt superspännande händelse, klockan var mycket, jag var trött och hungrig. Men på vägen möter jag dem, på min väg genom tre kvarter möter jag tre knäppskallar.

3.e pris Kanske inte en knäppskalle men ändå lite komisk. Jag mötte en man i en bil och det var en mycket liten man såg det ut som. Kanske inte dvärg men jag gissar på att jag med mina 168 centimeter över marken kan se ner på honom med en huvudlängd. Denna man kör omkring i en bil som nästintill liknade en Hummer. Han såg knappt ut att se över ratten och jag kunde inte låta bli att fråga mig själv, hur kan en sån liten man ha en sån stor bil? Borde det inte vara längdkrav på såna? Behöver han verkligen en så stor penisförlängare? Eller har han bara en massa barn?

2.a pris går otvivelaktigt till de grabbarna jag gick förbi som hade fullt upp med att försöka tända en engånggrill, ställd på den ena killens motorhuv. Va!?!?! Ja, det hade ställt engångsgrillen på bilen, på huven. Visst, det var en ful 240 eller nått liknande, men det spelar ingen roll. Så gör man bara inte. Det lilla motorhjärtat jag hittills utvecklat grät. Inte lika mycket som den dagen jag repade min nya eu-moppe, men nästintill.

1.a pris Föräldrar som hämtar sina barn på skolan jag går förbi varje dag. Hur kan man låta ett barn som är så litet att det knappt ser över instrumentbrädan sitta fram utan bälte på sig? Det borde vara skottpengar på sådana människor? Står det inte i föräldrarhandboken att barn inte har ett skit i framsätet att göra tills dess de åtminstonde har vuxit ur kläderna från dagis.

Så mina tre kvarter var idag fyllda med motorrelaterade funderingar, undra vad de kommer att ge mig imorgon? Vad säger dina kvarter?

Kommentera

Publiceras ej