*Gäsp*

0kommentarer

Dagens höjdpunkt är när jag tar min morgonpromenad till jobbet. Jag har mp3n på ganska hög nivå, försöker hålla ett så pass högt tempo som halkan tillåter och bara tar tillfället i akt att försöka vakna. Två gånger denna termin har jag tagit bussen de cirka 2 kilometerna (eller det kanske är tre, jag vet inte). Den ena gången var jag tokförkyld och den andra hade jag en tung väska med mig. Men jag ska väl inte vara så kaxig för när kung Bore på riktigt tar tag i vintern och blåser sina iskalla vindar kommer säkert även jag ställa mig i en kall kö för att trängas på en kall buss. 

Men idag lyckades jag inte vakna under de 25 minuterna det tog att gå, jag har nu lektion (jajamensan bloggar under lektionstid då mina elever jobbar med en skrivuppgift) och jag är fortfarande så himla trött. Jag är så trött att det gör ont i kroppen. Man kan fråga sig när jag gick och la mig igår egentligen, men det var inte så sent, runt midnatt.  Kanske är det sviterna av natten innan som nu straffar mig, det är inte meningen att man ska sitta på msn till halv fem på natten under en vardag då man jobbar. Så man får väl skylla sig själv, men värt var det.

Har en playlist på under lektionen nu med många av favoritlåtarna, har pluggat in den på salens sterioanläggning och spelar för eleverna. De verkar uppskatta det, har kommit många kommentarer om "skön musik". Det är klart!

Kommentera

Publiceras ej