Inte bra alls!

0kommentarer

Igår hade jag min första riktigt dåliga lektion på den nya skolan, en sån där lektion som man bara inte vill komma ihåg. Jag kan inte direkt säga varför det blev som det blev, jag hade haft två likadana lektioner tidigare under dagen som blev jättebra och så blev denna bara skit. Av någon anledning la sig stämningen redan från början att ingen skulle samarbeta med mig och de som försökte blev på nått sätt nerröstade. Från frustrationen steg tillslut ilskan och när det bara blev värre och värre blev det som det blev. Vid något tillfälle satt tom en elev och provocerade med ringsignaler eller va fan det nu var som lät. Jag vet att jag svär alldeles för mycket när jag är arg och det är något jag arbetar med, men ibland blir det bara så. För min egen del var det i alla fall lärorikt att jag höll mig på en mycket låg nivå, inget skrikande här inte, det kommer man ingenstans med. Ändå var det så illa att två elever tom blev ombedda att lämna klassrummet och jag är inte den som kör ut elever i första taget.


Jag vet att som man ropar får man svar och därför gäller det att försöka in i det längsta, men tillslut ger man upp. Det värsta är nog att jag inte var det minsta förberedd på detta, denna klass brukar vara trevliga och motiverade även om de är i surrigaste laget, men de har aldrig tidigare varit så nonchalant otrevliga som de var igår. Om någon av er skulle läsa detta, fine... jag står för vad jag skriver - igår var skit!


Sur och moloken gick jag hem med jordens huvudvärk, kände att någon kockningslust hade jag då inte för att stilla skriket i magen, så det fick bli China box på vägen hem. Hon bjöd mig på den sötsura såsen och när jag gick ut därifrån med hämtmaten i min hand hade solen kommit fram. Väl hemma blev det mat framför Simpsons och sedan somnade jag i soffan, vaknade tre timmar senare och insåg att nu jäklar hade jag en massa rättning att ta igen. Orken och viljan låg på en nollnivå, så det blev ett halvhjärtat arbete framför Simpsonsavsnitt och sedan "Dude, wheres my car", inte ens en bra film. Somnade omkramandes den stora kudden i min säng, som något slags substitut för någon att hålla om.


Idag är en ny dag!

Kommentera

Publiceras ej