10 saker som gör livet värt att leva

0kommentarer

Dessa saker kommer inte i någon favoritordning på något sätt.

1. Jag har en park alldeles utanför mitt arbetsrum. Där brukar jag sätta mig två gånger i veckan á 15 minuter, läsa en deckare och dricka en kopp kaffe. När jag återvänder till arbetet känner jag att ny energi har laddats.

2. Te! Har fått lära mig att man ska dricka svart te på morgonen då det innehåller mycket av motsvarigheten till koffein, alltså uppiggande. Grönt te till mat då det är bra för ämnesomsättningen och rött te på kvällen då det inte alls innehåller något uppiggande utan snarare är lugnande. Te med honung i är mumma det.

3. Lars Winnerbäck - hans texter är underbara och jag tycker väldigt mycket om hans röst.

4. Min familj och mina vänner. Ni är underbara allihopa.

5. Min laptop och trådlöst internet i lägenheten - helt fantastiskt. Sitter i soffan med datorn i knäet och skriver vad jag vill. Det är skillnad det mot för att behöva ha en massa fula databord och liknande.

6. Komplimanger - ge någon en komplimang lite då och då, det är en så liten handling som gör människor runtomkring dig så glad. För vem blir inte glad av att få höra lite fina ord nån gång lite då och då?

7. Uppvärmd kinamat. Igår när jag cyklade hem svängde jag in på China box på Björneborgsgatan och köpte mig lite kyckling med champinjoner och bambuskott. Det är ingen kulinarisk höjdare direkt och heller inte något bottennapp, hela stället luktar rökt och det är sådär halvbilligt. Men man får en portion som räcker till två middagar så dagen efter är det bara att värma på och så har man mat den dagen oxå.

8. Rött vin, inga vidare kommentarer behövs för denna underbara livsdryck.

9. Min nya lägenhet, älskar den. Trivs hur bra som helst.

10. Böcker. Kollade igenom de klassiker som Expressen kommer att släppa på tisdagar några veckor framöver, jag hade redan de flesta men några ska jag ta och köpa. Böcker är så mycket, de är avkopplande, stimulerande, fantasieggande, kultiverande... å massa mer... dessutom tycker jag att det är himla fint med bokhyllor.

Okej jag kan ju inte välja bort... 11. Sex - ja hur hade du annars tänkt att livet skulle fortsätta levas.

Kommentera

Publiceras ej