Fan va linserna kliar

1kommentarer

Så var det äntligen helg igen. Den här veckan har gått hur fort som helst och även varit riiiiiktigt lugn, det beror såklart på att jag inte haft så många lektioner denna vecka då eleverna haft hemuppgift. Jag kommer att få ta igen allt detta med råge den dagen alla uppgifterna kommer in och det är dags för rättningshögen att växa ordentligt. Vore man det minst lilla smart skulle man inte ge eleverna annat än x-prov, men jag har ju den där dumma delen inom mig som säger att jag vill ju att de ska lära sig något också. Attans!

Helgen då? Party party tills jag ligger i en rännsten och sjunger Janis Joplin-låtar? Nej du min vän eller annan läsare, de dagarna är förbi. Ikväll blir det rödvin och fyra timmar med Borta med vinden i god väns sällskap, en sån underbar film det är. Imorgonkväll tänkte jag jobba lite extra så det blir inte heller nå galej, inte för min del i alla fall, de runtomkring kan jag inte svara för.

Hakade föresten på facebook-trenden för ett tag sen, jaha då var man fast där med. Fast jag har upptäckt att det är inte så att jag lägger till ännu en sida där jag spenderar mycket tid utan jag tar från de redan befintliga. Så den sammanlagda tiden jag spenderar på olika commutitys är nog densamma. Sen är det såklart som så att man kan tyckas vara ute jämt när man har möjlighet att låta datorn på jobbet stå på hela dagarna. Det är ju faktiskt dessutom rätt kul att då och då kunna skicka iväg små hälsningar till de där människorna man känner men inte riktigt umgås med, bara för att säga hej. Det gör man - jag - inte annars.

1 kommentarer

Moi

23 Sep 2007 00:47

Läst via mobilen

Kommentera

Publiceras ej