(Hand)Led mig!

0kommentarer

Jaha... idag fick jag veta att jag måste byta handledare till mitt examensarbete eftersom hon som jag har inte anser att mitt ämnesval - läsning - tillhör hennes område, som är svenska. Man kan inte tro att det är sant men så är det. Så nu måste jag tillbaka in i snurrhjulet som en förbannade hamster och leta efter en ny handledare och allt strul runt det. Så förmodligen kommer väl allt vara klart ungefär en vecka innan uppsatsen ska vara färdig och det blir ingen examen denna termin heller. Låter jag irriterad? Nej då, jag tycker faktiskt att jag håller inne rätt bra med vad jag egentligen tycker om detta lärosäte och dess byråkratiska struktur.

Jag vill ju komma igång nu, jag har en tanke som jag tror på, jag vill få det gjort. Jag har inga ambitioner just nu att skriva en höjdaruppsats som kommer att få hela paradigmer att ifrågasättas, jag vill bara bli klar. Varför ska det vara så förbannat svårt? För ett och ett halvt år sedan satt jag ca tre-fyra veckor innan en uppsats skulle vara klar och fick veta att mitt ämnesval inte godkändes. Är det då konstigt att jag nu vill veta att allt är okej innan jag kör igång? Nej, jag tycker inte det! Jag skrek jääääääääääääääävligt högt inom mig själv idag när handledaren återigen tog upp det ämnet och frågade om det var något för mig. Svalde, tog ett djupt andetag och sade att jag vill satsa på det jag nu har framför mig och att jag vill veta att det är okej innan jag börjar. Men... nu måste jag få tag på en ny handledare, något tips någon? Led mig till mitt mål!

Kommentera

Publiceras ej