Slicka mus och höstfeber

0kommentarer

Oj då, nä men det var väl iiiiinte meningen, jag råkade visst missa ett litet kommatecken där. Det ska såklart vara; Slicka, mus och höstfeber. Ojojoj uuuuundra om det kommer att visa sig i statistiken för dagens bloggläsare?

Jo men i alla fall. I lördags var jag på stan med den personen jag oftast äter vårens första mjukglass och såg då två personer som slickade i sig lite glassig sötma. Så kom vi fram till att man lätt kan säga vilken som är årets (eller vårens om man ska vara noga) första mjukglass, men det är mycket svårare att bestämma vilket som är den sista. Den sista är heller inte lika speciell, då börjar man snarare se fram emot de första igen. Första gången för denna period då man tänder värmeljus och kryper in i en filt, dricker glögg eller får för sig att man ska baka lussekatter. Har hört att många män tycker det är otroligt sexigt med tjejer som äter (slickar) mjukglass och det kan jag förstå, men fascinationen kring bananer har jag svårare för.

En mus, ja jag såg den inte men de i min närhet sa att det sprang en mus över golvet där jag var på lördagskvällen. Där jag för övrigt hade otroligt tråkigt, men det kommer fler gånger då det kan vara mer fartfyllt.

Hösten, den är här nu och den är som allra vackrast just nu. Träden spelar de mest otroliga färglekar och jag känner en stark dragning till att kratta ihop en stor hög med löv och bara kasta mig i den. Jag var barnvakt åt min underbara systerson igår och när vi gick hem från butiken där vi handlat lite mat (köttbullar) hittade han ett stort och vackert löv. Han sa att han ville ta med det hem och sätta det i en tavla. Tyvärr föll koncentrationen på annat lite senare och i en sekund där jag inte såg honom kastade han lövet och ägnade sig åt att sjunga istället. Men så som han sjöng, helt fantastiskt, jag var bara tvungen att haka på. Så, om du igår såg en liten och en stor person som sjöng: "Trallallallala vilken härlig dag", ja då var det vi.

Kommentera

Publiceras ej