Strippning 19.35

0kommentarer

Måndagar är för mig, än så länge, lektionsfria och därför bestämde jag mig idag för att inte åka ner på skolan utan spendera dagen hemma istället. Självklart måste jag ändå göra det som jag skulle ha gjort om jag befann mig på arbetsplatsen, men hemma har jag tillgång till en dator med internet, något jag ännu inte har på skolan. Jaja, det var inte det här jag skulle berätta... Men nu vet du i alla fall varför jag sitter hemma och avnjuter en ny Marian Keyes, äter upp gårdagens Biteline till lunch och råkade ha på "idioter-ring-och-spela-bort-era-pengar-program" i bakgrunden. (Till mitt försvar bytte de program medan jag hämtade nått i köket.)

Jag hade precis fått ett mail av en kompis så jag kollade inte på tjejen som måste ha en pratmotor inplanterad eftersom de lyckas prata om vad som helst hur länge som helst. Men så mitt i svarandet av vännens brev hör jag henne säga något om att de har aerobicsmusik på i bakgrunden och att det nu är fritt fram att hoppa och skutta där hemma framför tv:n medan man väntar på att telefonbolagen ska ruinera en fullständigt. Hon gjorde dock detta samtidigt som hon pratade om att det mycket väl var helt okej att unna sig god mat under sommaren. Jag vet inte... läpparna rörde sig, det kom ord, men sen vet jag inte mer... Iiiiiaaaalllllaaaafaaaalllllll så hör jag henne säga att det nu finns strippaerobics, att detta förr bara funnits i USA men nu letat sig vidare till Sverige - läs Stockholm. Det lustigaste av allt var hennes glädje över detta fenomen som nu tydligen äntligen uppenbarat sig, som att det är något vi alla saknat så länge.

Nu är frågan, hur sexig är man under ett svettigt aerobicspass? Hur sexig skulle man vara om man försökte sig på en strippteas, framförallt medan man fortfarande är i behov av fler aerobicspass? Och hur sexigt kommer detta att vara tillsammans? Varför måste man ens lära sig att strippa? (Den frågan kommer att höra ihop med ett kommande inlägg som ännu bara finnes i mitt huvud). Så frågan är nu hur länge det kommer att dröja innan de "hippa" träningsställena i Sundsvall upptar detta nya fenomen och arrangerar strippaerobics? Och i nästa led ä när kommer det till Friskis och svettis?

Kommentera

Publiceras ej