Känner jag dig?

0kommentarer

En vän sa: "När du visar vem du är..så är du rädd att inte duga..när det är tvärtom att när du visar ditt sanna jag som vi tycker om dig...."

Hur väl känner vi våra vänner egentligen? Hur väl känner vi våra partners? Om jag inte kan uppge min bästa väns favoritfilm, första kyss eller drömyrke betyder det då att jag inte känner denne? Vad innebär det att verkligen känna en människa lika bra som sig själv? Ens mor kanske kan påstå sig göra det och även om hon nog kan pricka in fler rätt än många andra kan hon inte veta... herregud, inte ens jag kan ju fullt ut känna mig själv.

För några veckor sedan vann jag biljetter till kanal 5s inspelning av Sanningens ögonblick men på grund av ekonomi blev det aldrig att jag och mitt sällskap for och gissa om jag är glad för det idag. Jag ska inte säga att jag inte förstår vitsen med det programmet för det är uppenbarligen att sko åt sig tittarsiffror och pengar på att människor gör bort sig och sårar nära och kära i tv. En fråga i ett av avsnitten löd: "Har dina kompisar sagt att de tycker att X (nuvarande flickvännen) är tråkig?" En annan: "Anser du att din pappa har splittrat din familj?" De frågorna vänder sig mer till de stackars närstående som kommit med sin tävlande vän/familjemedlem och jag kan inte på något sätt se hur detta skulle vara underhållning. Nä, jag såg 1½ avsnitt av detta för att veta vad jag missade men nu får det vara nog, min lilla procent ska de inte få räkna. Frågan är bara hur mycket de där svaren från lögndetektorn verkligen stämmer?

Nu kanske jag kom ifrån ämnet en aning men jag hade nog inga svar på mina frågor ikväll. Ibland vill man bara ställa dem. Det kanske kommer fler under natten, jag ska jobba till kl.8 imorgonbitt... vänta dig bara inga kloka inlägg under natten - som det alltid är annars ;-)

Kommentera

Publiceras ej