Massa mysko män

0kommentarer

Idag träffade jag en man (antar jag) som var helmysko. Jag skulle på ett möte och när jag ringde på dörrklockan öppnas den av denne man som stirrade på mig utan att säga ett ord. Jag presenterade mig och berättade för honom vem jag skulle träffa. Ordlöst såg han på mig i vad som kändes som flera minuter tills jag återupprepade min information. Han visade mig in, fortfarande utan ett ord, gick fram till ett kontor, viskade lite till personen som satt där, höjde sedan sin hand nära sitt ansikte och vinkade in mig. Förbryllat såg jag på honom medan jag gick in till mitt möte och kände sedan en obehaglig känsla av att han stod där ute och kollade på mig under hela tiden. Jag ville fråga den andra personen i mitt möte vad som var fel på honom, men insåg att det kanske inte var någon bra ide.

Jag ska inte vara alltför hård nu då jag vet att det finns lika många bra män som det finns dåliga (hoppas jag innerligt) men det är tragiskt vad många mysko män det finns. Och nu menar jag inte bara alla vidriga våldtäktsmän, pedofiler, misshandlare, bedragare, människosmugglare, pundare och gnälliga pensionärer utan jag menar de som kan tyckas vara helt normala, men ack så bedragen man kan bli. Jag menar män som lägger sig på golvet och skakar utan att berätta varför, män som aldrig hör av sig efter en trevlig träff, män som friar till en efter att ha känt en i en vecka, män som föreslår att man skaffar barn när förhållandet är som sämst, män som vill att man först har en massa sex tillsammans för att sedan lära känna varandra, män som alltid har rätt hur jäkla fel de än har, män som anser att han som småbarnsförälder måste få sova för att orka med jobbet men om frugan får göra det är inte lika viktigt, män som tränger sig före i kassakön trots att man bara står där med två varor i handen, män som gör skrikljud i kurvorna, män som... hur länge ska jag fortsätta?

Men jag har även träffat män som kommer med glass när man är sjuk, män som sjunger för en i telefonen, män som smeker en ömt i nacken, män som skyddar en mot allt hemskt, som bäddar om en och gör fothus, män som ordnar en romantisk middag för en, män som kallar en ´världens vackraste´, män som skrattar åt ens skämt även fast de inte ens är roliga bara för att man inte ska känna sig dum, män som förklarar för en istället för att fördöma en och män som älskar en för den man är.

Idag träffade jag även en annan man. Kan inte säga något om honom, men defenetivt ingen myskovarning än så länge.

(Om du nu sitter och svär över att jag skulle vara en manshatare kan du inte ha mer fel.)

Kommentera

Publiceras ej