Vaken

2kommentarer

Ja så sitter man då här på jobbet, klockan är 00.23 och jag går min första natt. Har några nätter framför mig som kommer att spenderas vaken i arbetskläder, men det ska nog gå bra. Har oftast lättare att vara vaken till fem än att kliva upp fem, även om det iof inte är sovdags klockan fem, får gott vänta cirka tre timmar till. Har inte hunnit sova idag så runt tretiden eller så lär man gäspa stort. Varför jag inte sovit? Har varit barnvakt åt underbara systersonen idag och vi har lekt, lekt och åter lekt... samt fikat en del. Han är helt underbart härlig och när sedan svåger körde mig till jobbet tog det inte många minuter innan en slagen hjälte däckade i baksätet - så söt!

Hade premiär på 30+ i helgen även om det ödesdigra födelsedatumet inte har infallit för mig ännu. Först tänkte jag - "Fuck I´m old" - men så insåg jag att jag så gott som var yngst på stället så tanken ändrades, även om den inte direkt förbättrades. Mitt mål med kvällen var att gå ut med en jobbarkompis och ha roligt och det var precis vad som hände. Raggandet låg nere! En kompis beskrev det som ett näste för nyseparerade och lagom desperata ensamstående mammor/pappor eller de som är rädda för förhållanden men jag känner nog att jag vill ge både stället och kärleken en lite större chans än så. "Lättraggat" är även ord som figurerar i beskrivningarna men det beror ju på hur man ser det. Ja, det finns fler människor som är less på att vara ensamma och därmed mer mottaglig för smicker från andra. Ja, det finns fler människor som insett att de är redo för en relation och därmed söker en. Men ja, det finns även mindre dryga 23-åringar som bara söker efter nån att sätta på och sedan gå. Så...
Jaja, jag hade kul iaf! Å raggade gjorde jag inte... eller kanske lite... men inte på något nytt krogragg iaf ;-)

Nu är klockan 00.38 - det är cirka sex timmar kvar.

2 kommentarer

David

22 Apr 2008 14:23

Fyller du år i april? Det hade jag glömt! Grattis!

Anonym

22 Apr 2008 20:41

Nej vännen, jag fyller inte år i april. Är skorpa jag!

Kommentera

Publiceras ej