Trygg?

0kommentarer

Jag har nyss bytt fack och det är bra på många sätt, det är alltid en säkerhet att vara med i rätt fackförening på rätt arbetsplats, MEN däremot uppkom ett "problem" jag inte hade räknat med. De senaste facken jag varit med i har inkluderat hemförsäkringen i fackavgiften men nu (efter att jag bytt) fick jag veta att så är det inte med mitt nya fack. FAN!!! Jag tänkte inte ens på att fråga fackombudet om detta eftersom jag tog det för självklart men så var det tydligen inte. Jaja...

Så nu ikväll (joo på arbetstid) har jag ringt runt till olika försäkringsbolag för att få prisuppgifter på en hemförsäkring och även på en bilförsäkring eftersom jag blir bilägare nästa vecka *big smile*. Det visade sig att den uppfattning jag haft om ett visst försäkringsbolag är helt fel, det jag alltid sett som dyraste visade sig i min lilla runtfrågning vara det billigaste försäkringsbolaget, både var för sig bil - hem och även tillsammans. Där ser man! Ska kolla upp två till imorgon då de bara hade kontorstid på telefonväxeln men hittills lutar det åt det jag för en timme sedan trodde skulle bli mitt sista alternativ.

Kommentera

Publiceras ej