Jul jul strålande jul

0kommentarer

Vilken himla tur att det inte går att överföra ljudsekvenser härvia, i allla fall är det inget som jag kan, med tanke på att denna jul jul strålande jul kanske inte låter lika fint utåt som det gör inne i mitt huvud. Men så är det dags igen då, även om jag nu är ute i sluttampen. En julklapp kvar och min del av maten ska inhandlas och det verkar som att jag kommer att göra det i eftermiddag efter jobbet, ut och slåss med alla i Birsta helt enkelt. Men jag har mycket lite jag behöver köpa med mig matmässigt; ägg, kaviar, grädde och mandariner var allt som hamnade på min lott. På så sätt är det bra att fira jul med många - men jag ser ändå inte fram emot det, jag bävar.

Julen spenderas med mamma, pappa, syster, svåger, svågers föräldrar, svågers tre bröder, svågers ena lillebrors flickvän, två systersöner varav den ena 6 dagar gammal samt fyra hundar. Missuppfatta mig inte nu, jag tycker om dem men samtidigt känner jag mig bara som... ett stort barn, ett femte hjul (eller kanske 13onde) som inte direkt hör hemma någonstans. Det är idiotiskt, de är ju min familj, men samtidigt är ingen familj min... det är bara jag!

Jag tänker i alla fall ta med mig mössa, vantar och täckbyxor för är det något jag kan så är det att umgås med "stora" systersonen och håller vädret i sig kommer det att finnas fint med snö för skidåkning och snölycktetillverkning - det kan bli roligt och mysigt. Sen på kvällen, kanske någon gång efter Karl-Bertil Jonssons jul, far jag hem till mig, till Sigge och Gunnar som är mätta och glada över julklappstonfisken, myser upp mig i soffan med dem och tänker att nästa jul... då kanske jag också har någon.

Kommentera

Publiceras ej