Kyss mig!

1kommentarer

Man kanske inte ska deppa så mycket över att vara singel igen! Det handlar kanske mer om att se vad man har och vad man kan få. Som singel har man alla de underbara första framför sig, pirret och nervositeten över första dejten tillsammans med paniken över vad man ska ha på sig, känslan i den första kramen och såklart det stora, den första kyssen. Den som säger så mycket om hur resten kommer att bli.

Utan namn såklart:
1. P - Första kyssen någonsin, vi stod där utanför grannskolans matsal, hade smitit från de dansblyga 12-åringarna och deras berusning av Fanta och hormoner. Vi försökte oss på... jag råkade bita dig. Oändligt många år senare lever du kvar som den stora ungdomskärleken men fortfarande med ett minne av att det inte riktigt funkade.

2. A - det var kallt, jag frös så att benen skakade, du frös också men du ville inte åka, jag ville inte gå in, båda stod där och bara såg på varandra och tillslut kom den kyssen som värmde våra kroppar från den sönderfrusna tån till de isbitsliknande öronen. Hettan gick genom hela kroppen och den stannade kvar länge. Aldrig tidigare hade jag upplevt en sådan eld. Men du var en eld utan glöd, du flammade upp och tog med dig allt i din väg, du fick mig att brinna som fnöske men sen försvann du och då var allt iskallt igen. Fötterna frös sönder på riktigt och tog mig med sig, jag skakade av kyla, jag skakar fortfarande av din kyla.

3. M - Förbjudet, o så förbjudet! I smyg där ingen skulle se oss, bakom murar av samvete och känslor. Eldig, varm, mjuk, nyfiken, förväntansfull... Vi kysstes oförmärkt!

4. M - Inte den första men ändock väldigt speciell var den regninga septemberkväll då jag åkte för att möta dig samtidigt som du åkte för att möta mig, efter att vi åkt om varandra fram och tillbaka var nästan den tid vi kunde träffas på till ända så vi stod där i regnet och höll om varandra och kysstes så att det kalla och våta försvann. Så var det med oss, passionen fick oss att glömma allt det kalla och obekväma, det smärtsamma försvann. Och innan vi visste ordet av var vår tid slut!


5. X - Alldeles för snabbt och i en konstig vinkel...

Vi slutar där tror jag... annars finns väl risken att jag överanalyserar allt och aldrig mer törs kyssa en man med risk för att den ska bli fel och sedan kommer jag att tro att allt annat också ska bli det. Jag tänker för mycket och hånglar för lite - singeldilemma!!!

1 kommentarer

David aka Bambi

29 Dec 2008 23:23

Tack för julkortet! Du visar dina stilistiska talanger i detta blogginlägg!

Kommentera

Publiceras ej