101 svarta och vita prickar

0kommentarer

Känner mig idag som Pongo! Ni vet Pongo och de 101 dalmatinerna, fast idag är det Anna och de 101 betygen. Jag slutar min anställning på denna skola idag och innan jag lämnar in nycklarna och går härifrån ska alla mina elever få ett betyg. Det är 101 stycken. Tyvärr har jag inte haft möjlighet att föra ett betygsamtal med alla, på grund av att vissas uppgifter lämnades in så sent som idag, men det får man väl leva med. Igår satt jag och våndades över en elev som låg mellan IG och G och funderade på hur jag skulle göra. Så går jag igenom hennes sista inlämningsuppgift, uppmärksammar språket lite extra, googlar lite och hittar hela altet på internet - TACK! Det gjorde mitt beslutsfattande sååå mycket enklare.

Ja visst kan jag se svarta och vita områden i min tid här på denna skola. Vissa saker har gått riktigt bra och andra dåligt och självklart har jag lärt mig mycket om både mitt ämne, om elever och om mig själv. Fick alldeles nyss en liten present ifrån arbetslaget som sade sig komma att sakna mig och det känns ju roligt med den uppskattningen. Önskar såklart att jag fick ett jobb istället för en chokladask men man kan väl inte få allt antar jag.

Dagens citat: Du är en ängel med tiaran på sne! Vet att man brukar säga glorian, men vad spelar det för roll!

Kommentera

Publiceras ej