Dag 2

0kommentarer

Som arbetslös! Sin vana trogen gjorde man raskt undan en massa ärenden igår som om jag hade varit lite smart och dragit ut hade gett mig ärenden hela veckan. Återigen kan vi referera verklighet till Vänner-avsnitt, då Joey ger just detta tips till den nyligen arbetslöse Ross; att han måste dra ut sina ärenden lite och inte göra allt på en och samma dag, då kommer han att förgås av rastlöshet de andra dagarna. Jag förstår precis vad han menar. Idag har jag rensat i ett skåp, skickat iväg tre jobbansökningar och två tävlingsansökningar, rensat kattlådan, ätit frukost och lunch och funderar nu på hur jag ska lägga upp diagrammen i den uppsats som påbörjas ikväll (eller imorgon om kvällen skulle bli en simskväll).


Alldeles nyss ringde jag dock en gammal arbetsgivare och frågade om jag fick använda honom som referens och fick svaret; "Javisst får du det, men vill du inte jobba här då"? Vad ska man säga! Handläggarna på arbetsförmedlingen borde gå i kurs hos mig. Nä nu ska jag inte vara så kaxig, det är såklart bara extra vid behov samt sommarvikarie och det är inget jag kan leva på, så heltidssökandet fortsätter. Har jag tur kan det dock bli lite nätter på detta ställe och det är inte fy skam kan jag lova, problemet är dock transporten, jag behöver verkligen en bil. Ingen som har en extra de inte behöver?


Dagens mat: rester

Kommentera

Publiceras ej