En vilde i sängen

1kommentarer

Jag har skaffa mig en katt, den 20 december flyttade Sigge in hos mig och sedan dess ser min lägenhet aldrig mer ut som tidigare. Det ligger små möss och bollar överallt och på toaletten knastrar det under fötterna när man kliver in eftersom det ligger kristallsand överallt (gör att de utkommande produkterna inte luktar så illa). Han är kaxig och tuff och attackerar mina stackars växter så att det snart inte är så mycket kvar av dem. Min underbara soffa har jag täckt över i ett försök att inte få den sönderriven. Men han är så go! Han älskar att ligga på min mage, han tycker om att vara nära mig - framförallt när jag lagar mat så där har vi lite meningsskiljaktigheter - och han kommer springandes för att möta mig när jag kommer hem. På nätterna sover han under täcket med mig, vilket gjorde att första nätterna tordes jag knappt vända mig i rädsla för att mosa honom. Men så har jag lärt mig att det inte är någon risk, han har nämligen klor, vassa klor, som ser till att han inte mosas. Jag har nu massvis med rivsår över hela kroppen.


Dagens siffra: 2 - är vi nu som bor i denna lägenhet.

1 kommentarer

Rivjärnet

05 Mar 2008 13:26

Rolig du... som vanligt!

Kommentera

Publiceras ej