10 val

1kommentarer

Ibland kan man leka med tanken vad man skulle göra om man vann en massa pengar - säg 10 miljoner.

1. Betala av mina och min familjs lån. Harkel... Den som är satt i skuld är icke fri... host host.
2. Köpa en motorcykel till pappa och en husvagn till mamma.
3. Starta ett stort och säkert (!) fondkonto åt systerbarnen + de förhoppningsvis egna barnen.
4. Se New York, Brasilien, Maldiverna, Egypten, Hong Kong, Nya Zeeland osv osv tillsammans med familj och/eller vänner.
5. Slänga alla gamla t-shirts sedan högstadiet och köpa en (eller två) helt ny garderob(er).
6. Köpa en bil.
7. Renovera eller köpa en ny lägenhet.
8. Inte sluta jobba men heller inte jobba heltid utan kunna ha tid över att plugga det jag vill bara för att jag vill. 
9. Skänka en viss summa till något lokalt ändamål.
10. Se till att jag aldrig mer behöver leva på pannkaka och blodpudding de sista två veckorna innan lön.


Nu är kanske inte 10 miljoner någon siffra man kan leva hela livet på, om man inte sköter det rätt, men man kan nog åtminstonde ha några fina år.  Ja okej då - det är väl dumheter att tänka såhär men man kan väl få leka med tanken.

1 kommentarer

Anna

31 Jul 2008 17:00

Men... det är lika bra att sluta drömma, det går åt helvete i alla fall, för om man drömmer om Paris hamnar man på någe vis liksförbannat i Hudiksvall :S

Kommentera

Publiceras ej