Ladda ladda ladda ladda bort din soltrötthet!

0kommentarer

Jag har haft en helt underbar helg! En sådan som man bara uppskattar till fullo när man dagarna omkring sliter på jobbet iklädd varm uniform och omgiven av tusen frågor och problem som såklart är livsviktiga och måste ordnas NU. Det gäller att lära sig säga orden: "Inte nu!" och "Du får vänta!" ibland även när man har tid, men för att problemsinnehavaren ska inse att jag kan inte skutta upp och genast ordna världen närhelst hon så vill. Nu kom jag ifrån mig.. det var ju helgen jag tänkte skriva om.

Den innehöll mys och sällskap, vin, sol och bad, mys och sällskap, lite krogliv med mycket roliga inslag, lite mys och sällskap och ännu mera sol och bad =) Enda dåliga var mitt samvete över hur mycket Sigge fick vara ensam i helgen men jag och hans favoritkompis kompenserade det ganska bra på söndagskvällen och under natten till måndag somnade han vid min sida som vanligt. Ser fram emot den minisemester jag har till helgen med fyra dagars ledigt. Min chef frågade mig för någon dag sedan om jag hade tänkt ta någon semester innan jag börjar det jobb jag ska göra i höst, men varför ska jag det? Vad är det för vits att vara ledig flera veckor i september, när solen gått ner, vattnet är för kallt och ingen annan är ledig? Nä då spar jag hellre de dagarna till andra tider. I och för sig hade det kanske varit bra att vara ledig en vecka eller två för att ladda batterierna inför det nya jobbet och studierna i höst... men va fan! Jag har klarat värre ;-)

Kommentera

Publiceras ej