Nackskott och fjortisfylla

0kommentarer

För många år sedan var jag tillsammans med en man (kille) som älskade att reta mig för alla de anledningar som fanns eller inte fanns och en dag hade jag nackspärr, men råkade blanda ihop ordet med ryggskott så jag sa att jag hade nackskott, något jag sedan fick höra läääänge. Idag har jag nackspärr och det gör hur ont som helst, jag går omkring som en robbot och kvinnorna på jobbet ser på mig med ett roat medlidande. Helst av allt skulle jag bara vilja ligga hemma på en varm vetekudde, äta glass och tycka synd om mig själv, men det får man såklart inte. Jobbar heeeeela helgen istället!

Men eftersom jag nu jobbar hela helgen slipper/missar jag gatufesten. Visst hade det varit roligt att se Escobar men annars känner jag inte att det är något jag missar. Jag har gjort det förr, jag har druckit blaskig dyr öl i plastmuggar, jag har tumlat runt i tälten, blivit spild och trampad på, jag har träffat klasskompisar från förr och frågat vad de gör nu för tiden och jag har pinkat bakom buskar. Dessutom gjorde jag såklart en vända i onsdags och även om jag hade himla roligt den kvällen så känner jag att det räckte bra. Har upptäckt att jag blir så förbannat bakis nu för tiden - man börjar helt enkelt bli gammal ojojoj!

Men ändå inte i närheten lika gammal som jag kände mig i början av kvällen när vi skulle möta upp en kompis ex och hans kompisar och hamnade mitt i en fjortisfest på en skolgård. Jag trodde jag skulle skjunka genom jorden när en dygnrak kille på 20-nånting var så packad att han inte ens kunde sitta på en bänk utan nästan ramlade in i min arbetskompis jag hade med mig. Senare på kvällen träffade jag dock en riktig teddybjörn som jag känner sedan länge och som är en helgo kille som kom med den glada nyheten att han ska bli pappa. Är mycket glad för hans skulle och såklart även för den blivande mamman (även om hon skyr mig som pesten).

Kommentera

Publiceras ej