I vackra skor

0kommentarer

Idag gjorde jag något roligt som kommer att leda till något ännu roligare, jag ringde en tjej jag aldrig tidigare pratat med och tackade ja till hennes bröllop. Bakgrunden är att det är brudgummen som är min vän, även om vi inte träffats många gånger och delvis haft en sporadisk kontakt. Föreställ er då glädjen när jag dels fick höra av honom om de framtida planerna och även när den fina inbjudan kom. Det är underbart med bröllop, de är vackra, glada och man vet aldrig vad för slags trevliga saker som kan förekomma. Senast dansade jag genom natten i fantastiska skor...

Ännu mera skor - jag var i helgen på en trevlig modevisning där de mannekängade klockor, solglasögon, underkläder och skor. Mycket vackra skor!!! När det så dyker upp en före detta elev till mig i korsett och stringtrosor kändes det så fel att se på henne att jag strikt vände mig till att beskåda skorna (vilket jag iof inte hade ett dugg emot).

I lördags var jag en kort sväng med moder, syster och systerson på stan för att inhandla nya skor till lillkillen och det var lite småroligt när de skor som hans mamma förslog inte alls dög men de moster tyckte om kunde han minsann köpa. Ja det är bra att han har sinne för det! För min del handlar det nu om att jag måste ut och shoppa vad jag ska ha på resten av kroppen.

Kommentera

Publiceras ej