Jag går å fiskar

0kommentarer

Man får säga vad man vill om horoskop men jag tycker att det är roligt och att man kan se många sanningar i dess beskrivning av människor. Till exempel personifierar jag många av de egenskaper man kan hitta hos en skorpion och mitt ex var ett levande exempel på hur en stenbock sägs vara. Självklart förstår även jag att man läser in det man vill läsa, men det skadar ju inte att få lite info om människor när man inte kan förstå dem fullt ut av dess ord och handlingar.

Jag tror dock inte lika mycket på den typen av horoskop som berättar vad som kommer att hända, även om de såklart kan vara roliga att läsa de med. Igår läste jag i ett årshoroskop att jag ska ha några dagar avsedda för nöjen nu i mars och det stämmer ju bra då jag snart åker till solen. Hade även ett nöje inplanerat ikväll men det blev avbokat så jag får nöja med med något annat (pluspoäng om du kan läsa den dubbla betydelsen). Annars fick jag veta att den 25 april, 5 juni och 8 september tydligen skulle vara lustfyllda datum för mig detta år - vi får väl se!

För några dagar sedan hittade jag en man på en internetsida som jag tyckte hade en fin bild och en trevlig text om sig själv så jag bestämde mig för att gå göra något som inte händer alltför ofta, skicka en första hälsning. Jag skrev något kort om att han verkade trevlig och att jag bestämt mig för att skicka denna hälsning då jag såg att han var fisk, eftersom horoskop i alla mina dagar har sagt mig att jag ska hitta en fisk till kärlek. Han svarade att jag verkade trevlig och söt MEN att våra personligheter inte passade ihop om jag var en sådan som gillade horoskop. Å så säger de att jag är kräsen!!!

Kommentera

Publiceras ej