Packad!

0kommentarer

Planerna inför veckan lyder: förmiddagar slappa i solen och leka med systerson i poolen, eftermiddagar och kvällar "sex on the beach". Jajamensan jag ska till solen en vecka och det ska bli sååå skönt! Åker idag vid tretiden. Väskan packad förutom hygiensakerna och tro det eller ej men jag har inte spräckt kilogränsen. Alla skrattar åt mig när det gäller packning och jag vet att de har rätt. Ska jag bort en helg har jag packning för en vecka så nu när jag ska bort en vecka tar jag med mig kläder som förmodligen skulle räcka en månad, men jag kan inte hjälpa det, jag kan inte packa mindre. Min mardröm är att packa inför en tågluffning. Men varför är jag då såhär? Jo, det ska jag säga dig...

Det är faktiskt en ganska tragisk historia, några av mina vänner vet den och en av dem har även varit med under händelsen. Men nu ska den vuxna Anna berätta om den lilla Anna och varför hon sedan sommaren mellan fyran och femman alltid packar med sig alltför mycket när hon reser någonstans.

Det var ett scoutläger på Galtström och jag var med. Förmodligen hade jag gått med i scouterna för att de bjöd på våfflor eller något liknande, men efter den lockelsen tyckte jag att det var roligt och hängde med ett tag, även om det inte var tillräckligt länge för att etablera någon scoutheder i mig. Innan resan fick vi en packningslista vad vi skulle ha med oss och på den stod det två tshirts och dum som jag och mamma var packade vi ner TVÅ tshirts. Den veckan var det strålande sol och varma dagar hela veckan och jag stod där med tre tshirts, två i väskan och en som jag åkt i. Som om inte detta var illa nog var detta under den tid i mitt liv då jag hade börjat inse att jag var mycket tjockare än min smala kompis och skämdes över det, vilket innebar att jag badade i en tshirt (jo du läser rätt, det är faktiskt vanligare än många kan tro). Så en del av min ytterst sparsamma packning occuperades av vattenaktiviteter och en tshirt skulle man ju sova i eftersom det var ju otänkbart att sova utan - herregud, tänk om någon av killarna kom in i tältet.

Detta läger varade en hel vecka, vilket såklart var jätteroligt på många sätt. Men så en kväll låg jag inne i tältet och vilade mig lite efter dagens aktiviteter och jag hör några av de andra tjejerna utanför kalla mig.... vi behöver kanske inte gå in på det men det var negativa och svettrelaterade ord. Jag blev såklart jätteledsen och förbannade min mamma, packningslistan, min badtshirt, värmen och allt jag kunde skylla på. Vännens styvfar skulle resa hem under någon av de senare dagarna på veckan och jag bad honom att åka hem till mina föräldrar för att hämta några tshirts till mig, även om skadan redan var skedd. Om han gjorde det eller inte kan jag inte minnas, men det är så det enda jag inte minns i denna historia. Känslan jag hade där i tältet minns jag väl och den dagen bestämde jag mig för att alltid ha med mig mer kläder än jag behöver, så att jag aldrig ska bli kallad negativa svettrelaterade ord för att jag har samma tshirt på mig i för många dagar.

Så var det med det!

Kommentera

Publiceras ej