Jag spöar mig kropp!

1kommentarer

Kaxigt skrev jag för ett tag sedan att det inte skulle bli några problem för mig att jobba natt... *host host harkel*... hm... jag kanske får ändra det påståendet en aning. Jodå, det stämmer till den delen att jag håller mig vaken, är inne på tredje vaknatten nu och trots att ögonen svider så håller de sig uppe. Hålla mig vaken fixar jag! Men det finns en annan aspekt på detta som jag har märkt är mycket negativt - min kropp mår skit! Jag kände när jag gick till bussen idag för att ta mig hit att hela kroppen skriker, den vrålar efter mat och sömn medan jag fortsätter att misshandla den. Låt mig förklara:

Fredag morgon - äter frukost vid 9-tiden, glass på stan vid 12, McDonalds halv tre, hem å försöka sova, glömmer maten till natten hemma så det blir mackor och kaffe under natten, försöker äta frukt istället för choklad som hjälp att hålla sig vaken, blir avlöst ca 7.45 är hemma runt 8.45, äter några mackor och dricker en kopp te, somnar.

Lördag eftermiddag - Mobilen ringde vid 16 för att väcka mig till en ny arbetsnatt, pallade inte av att äta något riktigt utan fick i mig - gissa vad - mackor, åker till jobbet, äter en sallad vid 23 (den jag glömde natten innan), laddar med apelsiner och kiwi under natten och satsar på te istället för kaffe, vid fyratiden är jag så trött att jag ställer mig och skurar köksbänken i personalrummet för att hålla mig vaken, blir avlöst och det är mackdags hemma igen, somnar med Sigge på magen.

Söndag dag - vaknar vid 14 och trots tappra försök lyckas jag inte somna om, känner att jag behöver äta något så jag steker några pannkakor, öppnar en burk äppelmos jag köpt på ÖB men den smakade inte alls gott så det fick bli hallonsylt istället, anländen till jobbet blir det en stor kopp kaffe utan mjölk eftersom den var slut och jag inte orkade hämta en ny, ca 22.30 äter jag en liten Finduspaj, 1.15 en minipåse ostkrokar jag köpt och laddar med kaffe igen. Klockan är nu 2.02, det är cirka fem timmar kvar, ska försöka äta frukt och inte choklad eftersom jag trots allt vet att jag håller mig bättre på frukten. När jag kommer hem kommer jag att ta några mackor och sedan somna med Sigge på magen. 

Sen har jag bara två nätter kvar - hur fan lyckas folk som arbetar så här jämt?

Den viktnedgång jag lyckats med den senaste tiden genom att få in vettiga matvanor med frukost - lunch - middag är som bortblåst efter denna nattperiod och det är bara att börja om från början igen.

1 kommentarer

liza

12 May 2008 23:46

he, du har det inte lätt min vän. jag lider med dig. jag tycker det är lite halvdrygt att jobba till 23, men som bekant: allt är relativt.

Kommentera

Publiceras ej