80?

0kommentarer

Idag tog jag vår spritt nya tjänstebil, hämtade ett släp och körde upp till Härnösand. På vägen började jag fundera på en fråga, är det 80 eller 90 man får köra med släp? Då det skulle vara ytterst pinsamt om jag i uniform i tjänstebil skulle bli stoppad för fortkörningsböter ringde jag polisen för att fråga. Trafikpolisen jag fick prata med lät faktiskt glad över att jag frågade och jag fick känna mig lite dum som inte visste, men ändå bra som frågade. Ja det är 80, nu vet jag vet!

Körningen gick hur bra som helst och när släpet var återlämnat och allt var klart berättade jag för säkerhetsansvarig att det var första gången jag körde med släp. "Och det berättar du nu!" säger han med en 60-årings bortglömda målbrottsstämma vilket endast kan besvaras med "Självklart berättar jag det nu!", tänk er annars va fnoskig han skulle bli om han vetat. Nä ibland kan det vara bättre att berätta (eller fråga) efteråt.

Kommentera

Publiceras ej