Böta 200 och fortsätt till gå

0kommentarer

Jag är en sådan person som om jag har lagt i pengar i en parkeringsautomat och sedan har mycket tid på lappen kvar när jag ska åka iväg så ger jag den till någon annan. Människor brukar bli glada av detta och det är lite av min "Pay it forward-filosofi". Senast idag gjorde jag detta och tanten ifråga blev jätteglad. Detta är kanske inget som parkeringsbolagen är glad åt men lappen gäller ju bilen som står så det är då bannemig inget jag tänker ändra på. Speciellt inte sen i lördags - då fick jag nämligen mitt livs andra parkeringsbot. Satan va irriterad jag blev. Okej, det var som sagt min andra och den första jag behöver betala eftersom jag när jag fick min försa hade rätt i att stå där jag stod och inte behövde betala, så slår man ut det på alla år jag haft bil är det ingen stor kostnad... men ändå!!! 200 spänn jag absolut hade behövt till någon annat.

En arbetskollega på en tidigare arbetsplats berättade för mig att hon aldrig någonsinn betalade för parkeringen utan istället då och då tog de böter hon fick och sa att hon ändå tjänade på det i längen. Jag antar att det beror på hur ofta man parkerar och var man stället sig. Att ställa sig på handikappsparkeringen är aldrig okej. Igår var jag på Ica Maxi i Birsta i ett jobbärende och såg hur en gubbe i en risig Volvo ställde sig på handikappen. Då jag var arbetsklädd (vilket om man inte kollar så noga kan se ut som en polis) tänkte jag att detta var ett ypperligt tillfälle att säga ifrån. Laddad och kaxig gick jag fram emot mannen för att säga min mening men precis innan jag ordade såg jag att han faktiskt hade ett tillstånd att parkera där. Phuu... tur man kollade först! Men i grunden gjorde jag ändå rätt -  man ska inte bara puttra över idioter som ställer sig där bara för att det är närmast, man ska säga till.

Kommentera

Publiceras ej