17 oxå!

0kommentarer

Eftermiddagen var ingen höjdare på jobbet kan jag lova, den var skit rent ut sagt. Inte på grund av chefen, inte heller på grund av mina kollegor utan på grund av de vi arbetar med, klienterna. Det är en sådan jobbigt stämning på jobbet nu och det påverkar oss alla, oavsett om man vill eller inte. Vi gör såklart vad vi kan för att förbättra och underlätta situationen men när man arbetar med människor som inte riktigt mår så bra kan man inte alltid göra allt. Som grädde på moset har jag dessutom problem med min huvudman (så kallas den man jag är god man åt), så just nu känns det som om allt kommer samtidigt.

Mitt i min huvudvärk tänkte jag att nu blir det minsann ingen nyttig sallad och promenad ikväll inte, nu blir det ostbollar och soffan. In på Konsum för att inhandla lite mat och stapplade runt där trött så inni hel... ja ni fattar! När jag betalt min mat ser jag på kvittot att jag betalt 67,90 för något som enligt prislappen skulle kosta 51 kronor. Då jag själv har arbetat i butik vet jag att de allra flesta "fel-pris-förfrågningar" beror på att kunden tagit fel vara så jag frågade kassörskan vilken annan sort av samma vara det var som kostade 51 eftersom jag inte såg någon annan sort av det jag köpte. Hon gick och kollade och det visade sig att jag hade tagit helt rätt och fick 17 kronor av henne tillsammans med ett tacksamt leende över att jag inte började gorma och skrika över felet. Med 17 kronor i fickan och ostbollar i påsen traskade jag hemåt i mina blommiga stövlar. Kvällen känns fortfarande seg men min gula fula men otroligt sköna fleecefilt gör ändå tillvaron lite bättre.

Kommentera

Publiceras ej