5 kilo kärlek

0kommentarer

Jag håller på och kämpar mot kilona, har lyckats gå ner fem men har många kvar till min idealvikt. Nu är det ingen Twiggy-kopia jag ämnar likna, men en hel del runda delar av min kropp skulle behöva minskas. Detta gör jag för min egen skull, för att jag vill kunna känna mig bättre i mig själv. Jag gör det inte för någon annan!

Det är lustigt hur andras medvetna och/eller omedvetna uttryck påverkar en. Ibland möter man människor som i vars ögon man känner sig tjock, ful och värdelös, oavsett om personen i fråga tycker så, men man känner sig så i dess blick. Så finns det de andra, sådana som du, som gör att man bara mår bra. Människor som vars blick går som en varm stråle över ens ansikte, ens hals, ens kropp. Dess händer som får ens kropp att krympa ihop och sukta efter omhändertagande. Samtidigt som man inombords känner sig gigantisk, inte på det negativa sättet, utan som om all världens kärlek och lycka finns inom en. Människor som du - i vars ögon jag är världens vackraste.

Kommentera

Publiceras ej