Jag vill klösa ögonen ur dem!

0kommentarer

Detta är inget nytt ämne, inte ens i denna blogg, men det är ett ämne man tydligen aldrig kan sluta diskutera för problemet kvarstår och blir inte bättre. Jag pratar om djur, djurplågeri är det rätta ordet. Nu när sommaren nalkas kommer sommarkatterna och hur mycket jag än gnuggar mina en gång blonda geniknölar kan jag för mitt liv inte förstå hur man kan göra så, hur man bara kan dumpa ett litet liv som om det inte vore det minsta värt. Om folk inte vill ha en katt, varför skaffar de då en?

Idag tipsade en tjej på jobbet mig om ett tv-program, Hitta hem på tv 4 som handlar om djur som tas om hand. I kvällens avsnitt kan man se en katt som dumpas efter vägkanten i sin bur och om fyra stycken fem dagar gamla kattungar som hittades på en buss. Hur i helvete kan man dumpa fem dagar gamla kattungar i en kartong på en buss? (Om du nu tänker att personen kanske glömde dem så skulle den personen i så fall ha hört av sig.)

http://www.tv4.se/2.12490


Men eftersom det nu är så vanligt med sommarkatter och andra katter som dumpas här och var så måste det ju vara någon som även du och jag känner, så var inte tyst om det. Får du veta - skrik om det, gör det du kan, anmäl anonymt i alla fall, men gör inte ingenting!!!

Kommentera

Publiceras ej