Sport, sex och spänning på en torsdagsdejt!

0kommentarer

Jag måste bara börja med att säga att är det något jag kan så är det att skapa intresse och retas lite med orden. Jag har en förmåga att säga eller skriva en sak som kan ge människor heeelt andra associationer än vad det i själva verket handlar om. Exempel: Jag skrev på en statusuppdatering på Facebook (ja du vet vad det är!) att jag var "helt slut, på så många sätt",  varav en gammal bekant svarade: "du lämnar utrymme för fina feltolkningar..;)" vilket jag må säga är min specialitet. Men men... nog om detta!


Varje torsdag kl. 19 lyfter jag rumpan från min soffa och möter en vän som gör detsamma och sedan tar vi en promenad tillsammans. Det är våran torsdagsdejt och det gör att vi kommer ut eftersom det ju är så mycket lättare att gå tillsammans med någon och ha en trevlig stund tillsammans. Då vi båda arbetar och har ett sååå himla upptaget liv är detta ofta den stund per vecka då vi ses och pratar igenom en massa som hänt eller inte hänt. Denna kväll serverade jag ett litet smörgåsbord av nyheter för min vän, jag gav henne tom kategorier. Dessa presenterades som: sport, sex och spänning.


Sport: Denna vecka, under det året jag fyller 30 år, köpte jag en cykelhjälm - tro det eller ej men sanning är det. Sen gick jag och köpte en cykel som kostade mer än vad jag fick för bilen jag sålde. Efteråt kunde jag bara inte tro att det var sant, jag hade köpt en cykel för ett Jenkavärde av 11 000 stycken (visst kommer du väl ihåg när man mätte sina tillgångar i 50-örestuggummin, det var innan man mätte i cigpaket), men kände mig ändå förbaskat nöjd. Dagen efter tog jag min nya dundermaskin och cyklade till jobbet, det tog ungefär 50 minuter men ska nog kunna dras ner till 40 minuter efter ett tag (sträckan är ca 2,6 mil t o r). Känns kanon!


Sex: Nä, jag är ledsen, inget "kiss and tell" här inte. Kan bara säga: det är alltid ett nöje! (Självklart fick mitt promenadsällskap en fult detaljerad berättelse men livet är orättvist mina delvis anonyma vänner.)


Spänning: Imorgon ska jag träffa en ny människa. Inte ny på denna jord, han har satt sina fötter på den i nästan lika många år som mig, men ny för mig. Alltid kommer samma nervositet; Tänk om man inte har något att prata om! Tänk om han ser på mig i en sekund och sedan går därifrån! Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag göra för att inte prata för mycket, som jag alltid gör? Hur vill jag framstå? Hur framstår jag? Hur ska jag få fason på håret? Hur mycket ska man egentligen berätta om sig själv?

Så många frågor... men det är roligt också!

Kommentera

Publiceras ej